Alla inlägg under april 2011

Av Stéphanie Nilsson - 7 april 2011 23:30

Varför jag alltid är så sötsugen, det undrar jag! Enormt jobbigt ;o meeeeen nu njuter jag lite av hm glass, kladdkaka, balllerina och honungmelon! :) KUNGLIGT GOTT! Imorgon blir det hård träning så kalorierna försvinner igen haha! Men de e GOTT KAA!

 


Av Stéphanie Nilsson - 7 april 2011 22:40

Började min dag 11.45 med att vara nere hos mormor & morfar i trädgården. Planterade några krukor och räfsade en massa och det tog 4 timmar, good! När pappa kom hem körde vi upp i skogen o hämtade två kärror med kobbar som vi hann klyva lite idag.. Jag körde hem lite innan för att göra Euygen lax med kokt potatis och hollaindesås till, med massor goda ärtor och cirtron! :)) det va riktigt gott må jag säg!

Jag hann även göra en kladdkaka som jag nästan precis tagit ut ur ugnen. Duschat och lagt mig i sängen, kollar på Big Brother nuuuu! Om en stund ska jag ta en kladdkaka bit med honungsmelon till för vi har ingen grädde, typiskt! Snart är det plastkirugerna och det ska jag också kollar på innan jag somnar. Imorgon ska jag upp tidigt o med mamma upp till Mjällby så jag får hem bilen igen. Jag och André ska upp till Rävagården och klyva ved sen ska vi grilla kåååv :)) mums! Nu ska jag fortsätta mitt tv tittande, och seeen efter 12 ska jag skickade min jobbdagbok till Emma :) Har även sökt ett jobb idag, good! Hörs sen igen! :)

Av Stéphanie Nilsson - 6 april 2011 21:52

Precis uppkommen från ett kokande bubbelbad! Hade ett glas vitt vin jämte & en skål vendetta glass, mums! Börjar bli för varmt nu att ligga i badet.. Nu ligger jag i min säng, tidigt i dag igen så ska kolla lite på big brother i kväll innan jag ska sova annars blir det väl som igår när jag vaknade vid ett tiden på natten och va jätte pigg, mindre kul när jag skulle upp halv 7.. Efter mormor och jag va i Bromölla körde vi inom utemarknaden & Blommor i Mjällby och köpte lite växter jag ska plantera i morgon så hoppas inte det blir massa blåst i morgon som det skulle bli, ush :)

Nu ; BigBrother!  Sen blir det gooodnattt :')

 

Av Stéphanie Nilsson - 6 april 2011 14:16

Nu är jag klar med allt i Karlshamn så nu drar jag mig mot Mjällby skola där jag ska hämta mamma 15:15 sen ska vi köra in till Sölvesborg där vi ska möta upp mormor sen ska vi vidare till Bromölla Möbelaffär och kolla lite! :) Jag har lite för mycket energi känner jag nu, kan det vara för att jag varit uppe så tidigt? haha.. Eller fått i mig för mycket socker idag! :p

Skriver kanske mer i kväll... Antagligen när jag får tråkigt haha..

Hejdåååå

Av Stéphanie Nilsson - 6 april 2011 09:17

Kom till Karlshamn idag redan halv 9.. Vi börjar 9 men finns vissa folk som aldrig kan passa tider och det är irriterande när man själv alltid är på plats när man ska :)

Jag längtar efter att vi ska äta, fick ju bruna bönor och fläsk av hjärtat som blev över igår, såå gotttt! :') I eftermiddag ska jag följa med mormor på lite affärs-jakt :) Hoppas på fint väder i morgon så jag kan ner och casha ihop lite timmar igen hos doooom!


Loka med smak av vattenmelon & citron mmmums!



Av Stéphanie Nilsson - 5 april 2011 23:01

Idag vid halv 12 tiden tog jag och André bilen upp till Rävagården för att bygga ny heis till veden och klyva ved. Vi gick ner till pappa i minkgården för att hämta mogatrycken som vi lastade pallar på som vi skulle bygga med, den va perfekt att ha där uppe idag. Efter vi byggt grillade vi kååv, vilket va gott och mysigt för solen tittade även fram ett tag och det blev så varmt, men sen försvann den och det började små regna lite. Vi hann klyva klart alla kobbar och göra det vi skulle innan det blev ett sånt jäkla ösregn, men tycker det är mysigt när det regna för nu är det ju faktist vår! :') Innan vi körde hem fick vi ner till hamnen å hämta två laxar som Euygen hade fiskat, körde bort en till Lars och tog en själva. Ska bli riktigt gott med " äkta " lax igen! Härom dagen fick jag köpa i affären.. Dagen har varit helt ok. Och ikväll har jag varit med min pojkvän, ätit god mat, bruna bönor & fläsk! Mmmmmmm KUNGLIGT! Blev även över som jag ska ha med mig i Karlshamn i morgon och det ska bli riktgt gott må jag säg ist för en flåtig pizza! Så nu ska jag hoppa i sängs och sooova! Imorgon måste jag upp tidigare än vanligt för mamma ska jobba! Imorgon ska jag nog följa med mormor och kolla på mera saker de ska ha till sin nybyggda terass! Hörs i morgon igen! Hejssssssss


TUUUUT TUUUUT  KÅÅÅVDAGS, DE GILLAR JAG ;)    SICKA SNICKARE VI ÄR! en vindpust så faller allt säkert.. haha

Av Stéphanie Nilsson - 4 april 2011 23:41

Jag älskar dig !

 

   

Lite luftgevärs skytte blev det med, då baby siktade och träffade

burkarna otroligt bra för att vara CUELA! Haha godegud va kul vi hade!

En riktig snyggis till pojkvän man kan ha :') Love!

GODNAAAAATTTTT! :')

Av Stéphanie Nilsson - 4 april 2011 23:20

FREDAG, Jag cyklade ner till min kärlek, tog det lugnt.. Vi la oss tidigt och mös i sängen sen somnade vi :) LÖRDAG, Först blev det 30 års kalas hos min nästkusin mamma efter det fick hjärtat för sig att pappa och Calle skulle till Joms MC, jag fick ju såklart köra, har ju inget annat val.. Vi hämtade några till sen körde jag och lämnade dom i Mjällby vid halv 12 tiden, och jäkla vilken dimma det va.. man såg ingenting! Hämtade dom sen och körde hem Frema och pappa till Hörvik där jag och Calle bytte bil för att ta hans lilla söta caddy hem till Hällevik, då det knappt inte gick att se nåååågonting då dimman va tjock som ett duntäcke, både en groda och en fågel dog, stackars fågel som flög rakt in i rutan.. Väl hemma i Hällevik gick jag in o la mig i sängen då jag inte fick med min Calle in. Vaknade vid 8 tiden på morgonen att han kom in ihjäl frusen som en liten hundvalp stackaren! haha.. Efter vi kommit till ro och fått sova 6 timmar på söndags morgonen, ringer det på dörren då Calle kommer på att han skulle sälja kåpan haha.. Va bara till att på med kläder ut i bilen och ner till Hörvik där kåpan fanns. haha vilken cirkus det blev, ingen av dom hade nyktrat till från lördagens festligheter! De som köpte kåpan glömmer nog aldrig den dagen, det kommer inte jag göra i allafall! Sen körde vi hem till mig för pappa skulle köra upp gräset hemma med vetikalskäraren men det blev inte mycket av det så JAG fick ju göra det, pappa cuela och Calle cuela va inte riktigt på hugget! Efter vi kört upp gräset hemma körde vi tre i Calles lilla caddy ner till Hällevik och jag fick köra upp gräset till mamma Marianne, vilket pappa skulle göra med det gick inte så bra? hahaha! MÅNDAG, idag är det måndag och dagen har varit lugn vilket är skööönt eftersom helgen har varit makalös! Lagat mat, varit i skogen och hämtat kobbar som vi även hunnit klyva ikväll.. La mig i sängen för nästan två timmar o somnade o vaknade igen, så nu sitter jag här och ska alldeles strax lägga mig å sova igen för i morgon ska jag och André till Rävagården och bygga heisar till veden å grilla kååååv! Mums :) Godnatt, skriver mera i morgon! :')

Lite bilder från en helt vanlig SÖNDAG! haha GODEGUD!!

     

Presentation


Hej mitt namn är Stéphanie och jag bor med min familj i en villa nära havet i Hörvik. Jag har en pojkvän som är finast i världen! Jag gillar även att hålla på med växter, har en katt & en kanin.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards