Alla inlägg under april 2011

Av Stéphanie Nilsson - 20 april 2011 10:59

Provade den nya festisen nu, den va mycket god! Den får 10 av 10 staaars ! :)

Drickan är blå och det känns lite mysko ;) Undrar varför det är 10 cl mindre nu och flaskorna ser jätte små ut, priset är detsamma hm.. det borde vara billigare? Sitter i Karlshamn nu, ska söka mina 4 jobb sen vid 12 tiden slutar jag och Karin höhö ;) Hoppas att jag hinner äta lite mat först! Ja jag är riktigt hungrig :) soooom vaaaanligt! Ikväll blir det mys med mitt hjärta och det gillas!

 

Av Stéphanie Nilsson - 19 april 2011 22:05

Vaknade halv 11 idag, jag och mamma körde till Extra å handlade massa mat till mormor och morfar! När vi kom hem tog jag mig en frukost fralla sen hem bytte om, körde in till Sölvesborg till Karin & Wiljam :) Vi fikade och pratade i stort sett hela dagen. Jag körde till Preem, lämnade ett paket och tankade lite bensin till morfar, körde bort till extra, passade på att köpa godisägg och lite påskgodis till Enzo med hihi! När jag kom hem hade mamma gjort fiskgratäng och det va riktigt gott, blev proppmätt!! Skulle gå ner till mormor för att hämta lite grönsaker men Enzo ville åka cykel så tog den ner och han satt bakom i barnsadlen hahaha! Nu har jag fixat färdigt min mat som jag ska ha med mig till Karlshamn imorgon och så blir köttfärssås med spagetti sen en grönsallad men tomat, isbergssallad, fetaost och rödlök! + en fruktsallad med apelsin & äpple! Gottttt!, så nu har jag precis duschat och ligger nerbäddad i sängen, kollar på big brother, när de är slut ska jag sova! Imorgon ska jag upp halv 8 sen köra mot Karlshamn! Sen längtar jag till torsdag då mina pengar kommer, wiiie! :D Imorgon ska jag göra en storstädning sen plocka ner lite påsk saker för det är ju trots allt skärtorsdagen om två dagar! :)) Godnight :)

Av Stéphanie Nilsson - 19 april 2011 01:29

Förkylningen blir bara värre, smygandes protesvärk är här med stora steg, ont i örorna, täppt i näsan, tar nässpray som rinner ner i halsen, gillas inte! :( varför lyssnade jag inte på hjärtat som sa åt mig att ta på en tröja :( dumma plando! Så nu intar jag sovet med en panodil så jag hoppas att jag får lite sömn! Kan inte andas genom munnen bara, det är jobbigt.... ååååååh!!! natttttttt

Av Stéphanie Nilsson - 18 april 2011 21:17

Sappa mellan bachelorette & en unge i minuten, med en god bit venetta glass brevid! :)

Imorgon ska jag med mamma å handla till mormor sen vid 14.00 tiden ska jag köra till Karin Åström på en fika sen ska hon få följa med mig till open gym! :) så nu ska jag kolla vidare på programmen sen ska jag sova! Godnatt allesammans! :)

Av Stéphanie Nilsson - 18 april 2011 15:43

Imorgon hoppas jag att blir av så jag kan komma igång i växthuset nu.

- Jord, Kogödsel, Leka kulor behövs köpas! Har två olika sortes sallad som ska sättas nu, morötter, rotpersilja, krasse och sockerärtor! Börjar lite smått :) sen i maj blir det mer som, gurka olika sorters tomater, paprika och lite så.. nu har äntligen mina pumpor också tittat fram i fönstret :) Hoppas på att det blir en stor och fin skörd i år! :)) Förra året vid denna årstiden hade vi ju snö, allt gick dåligt och allt blev försenat i växthuset. Dumma väder va det då, men nu så ser det bra ut :D

Av Stéphanie Nilsson - 18 april 2011 14:09

Idag är det verkligen helt underbart väder! Synd bara att man blivit förkyld.. Sitter ute på verandan på framsidan med fleece jacka och lång byxor! Här i solen är det 22 grader och det är skönt skönt skönt! :) Enzo har fångat en ny fågel idag som han la under min säng å lekte lite med, vipps så åt han upp den och efter ett tag spydde han upp den igen. Ser ut som han har bekymmer bara för de nu, lilla katten.. Det blir mammas jobb att torka upp det när hon kommer hem för gör jag det kommer jag också att spy! Kwackelmagen är jag när det gäller sånt! Pi attan!

Nu hoppas jag att posten snart kommer, se om det är något till mig, väntar ju trots allt på en röntgen tid.. Väntar också på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan hänga ut mina kläder :) Luktar ju så gott!

Av Stéphanie Nilsson - 17 april 2011 23:12

Ska försöka att tänka ut hur helgen sett ut, minnet är ju som sagt inte så bra!

Men det började i FREDAG att calle hämtade mig efter jobbet, vi hann köra 20 m sen pratade vi med vår granne kan man väl säga, tog sådär 4 timmar innan vi körde till Extra för att handla något som var riktigt gott, bara att steka med pasta, kycklig, broccoli och morötter! Calle kaan allt som ingen annan kan! Jag visste inte att det fanns att köpa men nu vet jag och det kommer jag köpta fleeeer gånger! När vi kom till Hällevik fixade jag till maten, vi åt, calle somnade tidigt, tröttis! Jag diskade och lite så innan jag kröp ner jämte honom i sängen då klockan typ va 23.00 kanske... Det va riktigt skönt att komma i sängs så tidigt :) LÖRDAG gick vi inte upp förens 13.00 typ, sen gick jag en runda med Dogge och efter detkörde jag och calle till hans moster för att vattna blommor, när vi kom hem gjorde jag och marianne taco paj vilket va gottgott!

Senare tog jag lite vin, riktigt gott frukt vin från Ungern, man kände direkt vilket som va " äkta " när den flaskan va tom tog jag ett glas vin från bolaget och det smakade skit! Inte gott alls. Riktigt ska de va! Vi skullat egentligen till Harry men vi blev så trötta så vi gick å la oss vid 01.00 tiden, vilket jag tyckte va härligt, en lugn helg med mycket sömn har vi fått :) SÖNDAG vaknade ca 13.00 idag, slog på tvn, gick upp då vädret va helt amazing! Tog en skål yoghurt och en mugg med te, satte mig utanför och bara njöt! Sen körde vi ner till Juni, calles båt och städade den lite, hem till mitt snabbt för att byta kläder då vi skulle till skogen å hjälpa pappa lite med veden. Gick bra tills vi skulle köra bort sista kärran till Rävagården då hela axlen på släpet flö av, det blev mjaustrof! Som tur va löste det sig efter någon timme! När vi kom tillbaka till Hällevik va Anna & Elvis där, vi åt god kalopps och fikade gott, mamma hämtade mig 22.15 så nu sitter jag i min säng, ska strax ta å sova! Helgen har varit lika bra som alla andra helger :) så nu är klockan 23.30 och jag tycker det är dags att sova för min del. Imorgon kommer det en ny dag, en ny solig dag får jag hoppas! Alltid skönt med sol :) och snart är det PÅÅÅSK! Godnattis :)

Av Stéphanie Nilsson - 15 april 2011 00:37







090815 - 110415



1 år & 8 månader av kärlek med dig,

jag älskar dig min fina lilla calle rubensson

 

 

Presentation


Hej mitt namn är Stéphanie och jag bor med min familj i en villa nära havet i Hörvik. Jag har en pojkvän som är finast i världen! Jag gillar även att hålla på med växter, har en katt & en kanin.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards