Alla inlägg under april 2011

Av Stéphanie Nilsson - 28 april 2011 20:34

Ja idag är det den 28 April och dagarna bara springer i väg! Hinner knappast med längre, läskigt! Gick upp halv 8 idag, åkte med mamma upp till skolan, körde hem igen, la mig i sängen en timme och kollade på tv, gick upp vid halv 12 ca, drog på mig kläder, väldigt lite kläder då det va så himla varmt i solen! Fint väder idag med goood! :) Hann precis vattna klart i växthuset sen ringde Karin mig, frågade om jag ville komma in till henne och jag sa ja, skulle ändå till apoteket! Körde in till henne, vi tog en runda till Maxi i Bromölla, jag köpte sättlök, doftlilja och blomkål frön, prova att odla det med! Blev till och med ett usb minne till mig och ett till hjärtat, bra pris! Hon köpte grönsaker och så sen körde vi tillbaka till Sölvesborg, hämtade Wiliam, hennes son! När vi kom tillbaka i lägenheten, gjorde hon en fruktansvärt god sallad med kyckling, krabbstick, feta, soltorkade tomater och en blandsallad med olika salladsblad och med olja och vinäger, jätte gott i allafall! Fikade på glass med jordgubbar, rostat madel och hemmagjord chokladsås, suuuuper mums! Vi snackade även om den här LCHF metoden vi ska börja med, bra kost och man minskar i vilkt! Vi börjar den 2 maj. Blir spännande hur resultaten blir :) Så nu har jag nästan precis kommit hem.. , ska strax hoppa in i duschen sen är det ju lyxfällan och faaaaan! Nu har jag missat landgång igen!!!!! Hörs kanske i morgon igen, för helgen spenderas hos världens bästa pojkvän! :)

Min lilla goa kattfnatt! :)

 

Av Stéphanie Nilsson - 27 april 2011 09:48

Sitter i Karlshamn nu, kom 10 min försent  men det gjorde som tur va inget! Har inte fått mycket sömn inatt pga kattafan! Varje natt till onsdagen håller han på och väcker mig, verkar precis som om han gör det med meningen.. Han höll på att krafsa på dörren, hoppade på dörrhandtaget men han lyckade inte öppna, jag släppte in Flenzo två ggr men fick kasta ut honom lika snabbt igen, så irriterande! men idag kan jag ändå inte sluta skratta när jag tänker tillbaka på min jobbiga sömnlösa natt haha! Hans skrik och gnäll haha Enzo! I alla fall ska jag söka mina jobb för denna veckan nu, inte så lätt längre, för det finns fan inga! Men får göra mitt bästa! Jag slutar redan 12.45 idag för jag ska till sjukhuset och röntgas, så det ska bli skönt att förhoppningsvis få det klart och slippa göra om det igen... Med mig idag till lunch har jag med mig laxen som blev över igår, så det ska bli namnam :D I eftermiddag tar jag och Karin nog en fika här i Karlshamn, får seee.. Ikväll vet jag inte vad som händer.. :)

Av Stéphanie Nilsson - 26 april 2011 21:59

Efter en skön dusch så blir det nu big brother sen plastikdoktor 90210 sen är det faktist läggdags för min del! Sova ska bli skönt, är faktist lite trött :) Godnatt !

Av Stéphanie Nilsson - 26 april 2011 19:01

Maten satt som ett slag på skenbenet!! Nu ska jag lägga ner lax och sånt som blev över idag sen ska jag ut och så broccoli som jag köpt idag! :) Spännande och prova lite nytt, alltid kul :) Sen blir det en varm dusch och sängdags för i morgon är det dags att stiga upp tidigt för att ta bilen till Karlshamn! Ikväll är det några programm jag brukar följa när jag är hemma så de ska jag kolla på med lite mintglass som pappa köpt, såg väldigt god ut! Hej så länge =)))

Av Stéphanie Nilsson - 26 april 2011 15:53

Igår va det måndag och det hände en massa hemma i trädgården! Hann inte blogga igår kväll då jag inte va hemma! Hela dagen gick åt plantering, kulkul! André följde med Calle och jag va hemma och fixade ute i mitt växthus, när de kom tillbaka åkte jag med hjärtat mitt hem och blev kvar där i natt. Han väkte mig vid halv 11 tiden och jag diskade och damsugade hos honom bara för att :) När hans mamma kom hem åkte jag med henne till Hörvik dit hon skulle sen gick jag hem. Nu har jag precis kommit in, när mamma kommer hem ska jag köra å köpa lite som jag ska ha till middagen idag! För idag blir det riktigt östersjö lax med potatis, ärtor, citron, sparris & hollandiesås! LÄNGTAR TILLS DET SMÄLTER SAKTA I MUNNEN! Efterlängtat verkligen :)) I morgon är det onsdag och det betyder att jag ska till sjukhuset igen på en ny röntgen, en magnet den här gången! Hoppas verkligen att de hitta den makalösa saken så jag slipper göra om det igen... Så nu ska jag traska ut igen tills mamma kommer hem med bilen så jag kan sticka till extraaa! Lite bilder från dagen igår :)

 

   

Av Stéphanie Nilsson - 25 april 2011 12:59

Idag är det den 25 April och solen gassar! Vi har 18 grader i solen här på Hörvik. Idag har jag provat sätta vitlök, se ifall det blir något :) även första tillräckligt varma soliga måndag då jag äntligen kunde börja använda min tröja som jag fick av hjärtat, den är så skön! Väntar på att filmen ska ta slut som pappa kollar på sen ska vi köra upp till utemarknaden i Mjällby , dags att köpa jord, kogödsel & lekakulor, kanske även något annat som jag kan plantera! Ska iaf så sallad, morötter, rotselleri, krasse och ja sockerärtor kanske :) Ser fram imot när det är dags för tomat och gurkplantor osv som ska sättas, det ska bli kul! Fast det är bara April ännu, och värmen är två veckor för tidig hörde jag.. Hoppas ändå maj bli en fin månad så det inte vänder, men det hoppas jag ej! Nu ska jag ut igen, fortsätta med mitt växthus som jag höll på med innan jag satt mig vid datorn! Hörs ikväll här igen...


 

Av Stéphanie Nilsson - 24 april 2011 23:45

Har haft ett uppehåll med mitt bloggande, sen i tordags har jag tillbringat min påsk och mina dagar hemma hos hjärtat i Hällevik, vi har haft massa att göra och supermysigt! :) Skärtorsdag tog jag en runda till Kristianstad där jag köpte en stickad tröja som jag till halva magen och ett par tights, de hade 10 % för medlemmar just då! Körde bort till Ö&B handlade lite nödvändiga saker, tog ekohallen på hemvägen och maxi där jag även hittade lite smått å gott! När jag kom hem hämtade callehjärtat mig. Långfredag, tvättade plattor hos calle och flyttade även lilla Juni från Hörvik till Nogersund där calle jobbar sen va vi hemma hos mig i Hörvik på kvällen då vi grillade och så, vi körde till Hällevik då båda va jätte trötta igen vid 23 tiden, somnade som en stock! påskafton, gick upp tidigt, körde till blomsteraffären å köpte blommor sen for vi upp till graven, vattnade och så.. Körde hem till Hörvik å hämtade en lax :) va hemma igen lite innan 18 tiden på kvällen, då Mariannes syster kom, vi åt påskmat, åt god glass svärmor ;) fixade, fikade på god påskbakelse och en stor mugg te till mig mums, jag är ett teeee mongo ;) kollade på Himlen är oskyldigt blå, en jättebra film, verkligen! :) sen la vi oss å sov igen, ja klockan hann bli 03.00 påskdagen vi sov länge, gick upp halv 1 typ, jag och marianne tog oss en runda till Olofström för att hämta ett möbliemang, jättefint! När vi kom hem satte vi oss ute i solen, åt några mackor. Sen kollade jag och calle först på Kareokekungen men den filmen sööög så vi bytte till en annan film, som jag inte minns namnet på! :) men den va bättre! Efter filmen åt vi påskmat igen som blev över sen igår och det va gott i dag också. Sen kom mormor å hämtade mig, har varit hos henne nu ikväll, kollat på tv, jag säger en sak att jag trivs bäst i Hällevik hemma hos min pojkvän! I morgon är det annandagpåsk och då ska jag köra å köpa jord så jag kan så lite sallad, morötter och så som jag har nu! :)  Godnatt!

     

Av Stéphanie Nilsson - 20 april 2011 23:57

Cyklade hem från hjärtat ikväll, 8 km och motion är ju aldrig fel! Kom på när jag precis hade lagt mig för att sova, att jag va tvungen att skicka min jobbdagbok efter 00.00 till Emma för det är ju långfredagen på fredag och då jobbar ju inte hon.. Så det har jag precis gjort nu! Skönt :) Även hunnit med att tvätta akvariet, städat rummet och så, kvällen har spenderats hos baby <3 I morgon ska jag ta mig en liten runda till Ö&B, behöver lite smått och gott, får passa på när det är billigt :) Godnatttt

Presentation


Hej mitt namn är Stéphanie och jag bor med min familj i en villa nära havet i Hörvik. Jag har en pojkvän som är finast i världen! Jag gillar även att hålla på med växter, har en katt & en kanin.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards